Mediabolag

Sales Awards 2012, Stockholm

Jag utnyttjade Waterfronts skärmar för att exponera budskap och fylla rummet med den grafiska profilen för evenemanget.

För evenemangets konferensdel tog jag fram en skräddarsydd scen som byggdes av snickare på plats. Som snygg inramning hängdes en över 30 meter lång backdrop upp.

Som dekoration för samtliga 65 bord formgav jag och lät producera glittersiffror i frigolit. Ett lyxigt intryck med enkla medel.

Dekoren i awardsalen bestod av discokulor och glitterridåer hängandes från taket. En riktig wow-effekt! 

När kvällens förstapris delades ut fylldes hela salen av glitterkonfetti.

Uppdrag

Scenografi och grafisk formgivning för stort mediabolag och deras Sales Awards 2012.

Lösning

Jag skapade den grafiska profilen för mötet vilket resulterade i webbsida, html-mail, Powerpoint och trycksaker. Som scenograf hade jag ansvar för budget, inköp och flertalet leverantörer. Detta innebar att jag även var operativt ansvarig för uppbyggnad av dekoren.

Ett samarbete med Inspiration Kommunikation & Event.